طلاب إعلام يطلقون حملة "رفيق" لدعم الصحة النفسية ...


كتب : شيماء عشماوى محمد

أطلق طلاب الفرقة الرابعة، قسم العلاقات العامة – كلية الآداب، دفعة ٢٨، حملة تخرجهم تحت اسم "رفيق"، وهي حملة توعوية بتركّز على أهمية الصحة النفسية وكسر الوصمة المرتبطة بطلب المساعدة.
الحملة بتسعى توصل رسالة بسيطة: كل شخص محتاج رفيق في رحلته النفسية، سواء كان صديق، مختص، أو حتى محتوى موثوق يفهمه ويسنده.



"رفيق" بتتضمن ورش، محتوى رقمي، وبودكاست، وبتتنفذ بروح جماعية واضحة من فريق متحمس هدفه يكون فعلاً جزء من الرحلة.

الصورة المرفقة بتجمع أعضاء فريق الحملة، اللي اشتغلوا بكل شغف علشان يوصلوا رسالتهم لكل شخص محتاج يسمعها.