كتب _رضوى خالد
نشر الفنان أحمد الفيشاوي صور تجمعه ببنته عبر موقع التواصل الإجتماعي "إنستجرام "وعلق عليها : "النهاردة هند الحناوي فشلت إنها تحبسنى سنة بمعرفة بنتي لينا.. جه الوقت إني أقولكوا إللي حصل بإختصار..".
وتابع : "أنا بشوف لينا من وهي عندها سنين بعد ما المشاكل خلصت بيني وبين مامتها وبالتالي كنت بصرف على أكلها، وشربها، وهدومها، ومدرستها الكندية في مصر، وهند فهمتها عكس كدة بس أنا عندي ما يثبت ذلك".
وأضاف :" لما لينا تمت 11 سنة هند أقترحت إننا نوديها مدرسة خاصة في لندن لتدريس الفنون من غناء، تمثيل، إخراج وألخ..
تحمست جداً عشان كنت شايف فيها موهبه كبيرة.. قدمت في المدرسة ووافقت على السفر وأول ماهند وصلت ب لينا إنجلترا نقلتها من المدرسة و من لندن إلى كنت(kent) لمدرسة مش تخصصها الفنون بمصاريف أقل بكتير وحطت فلوس مدرسة بنتي في جيبها وأيضاً".
وأكمل :" عندي ما يثبت ذلك في الوقت المناسب... انا مش بلوم على لينا عشان هي كذبوا عليها كثير وغالباً هي هتشوف الصور دي و يمكن تفتكر إني كنت موجود عشانها و بحبها ومازلت".
وكانت قضت محكمة الإستئناف في الدقي بالغاء حكم حبس الفنان أحمد الفيشاوي لمدة سنة والقضاء مجدداً ببرائته في قضية امتناعه عن تنفيذ حكم النفقة


